Sustainmeant | Sustainability & Nieuws

Ontdek de wereld en bewaar je geheim

   Oct 18

Green Business: techniek kost op Voedsel Afval

Door nu, heb je ongetwijfeld gehoord over de milieu-impact van voedselverspilling. Maar de omvang van het probleem is niet zo bekend. In een recent rapport, de Natural Resources Defense Council kwam met deze weliswaar onjuist, maar eye-popping nummers:

Het krijgen van voedsel aan onze tafels eet 10 procent van de totale Amerikaanse energiebudget, gebruikt 50 procent van de Amerikaanse land, en slikt 80 procent van zoetwater verbruikt in de Verenigde Staten. Nog, 40 procent van voedsel in de Verenigde Staten vandaag gaat niet opgegeten. Dat is meer dan 20 kilo voedsel per persoon per maand. Niet alleen betekent dit dat de Amerikanen gooien van het equivalent van 165 miljard dollar per jaar, maar ook 25 procent van alle zoet-en enorme hoeveelheden onnodige chemicaliën, energie en land. Bovendien zijn bijna alle van die opgegeten voedsel belandt rotten op stortplaatsen waar het goed is voor bijna 25 procent van de Amerikaanse uitstoot van methaan. Voeding is ook verloren in de mix-food bespaard door het verminderen losses9 door slechts 15 procent zou meer dan 25 miljoen Amerikanen elk jaar te voeden in een tijd waarin een op de zes Amerikanen gebrek aan een veilige levering van voedsel aan hun tafels.

Het probleem wordt steeds erger, niet beter. Jonathan Bloom, een journalist die is uitgegroeid tot misschien wel ‘s werelds toonaangevende op voedselverspilling, aantekeningen in American Wasteland: Hoe Amerika gooit Bijna de helft van zijn eten (en wat we kunnen doen About It), dat het typische Amerikaanse gooit nu weg zijn of haar lichaam gewicht in voedsel elk jaar en zegt:

Onheilspellend, heeft de Amerikanen ‘per capita voedselverspilling steeg met 50 procent sinds 1974.

Ik ben een havik als het gaat om voedselverspilling. Ik heb nooit overwogen de verschijning van schimmel op een homp kaas reden om het weg te gooien. Ik maak batches van kalkoen soep van Thanksgiving restjes. Mijn kinderen noemden me ‘de menselijke vuilnis emmer “noemen omdat ik scarfed up opgegeten voedsel uit hun platen. Ik was unembarassed. Ik vind het bijna pijnlijk om voedsel weg te gooien.

Maar alleen persoonlijke waakzaamheid zal de voedselverspilling probleem niet oplossen, dus ik ben blij te kunnen melden dat een paar van Californië ondernemers zijn gekomen met het plan om het afval op een ander tijdstip te verminderen op de weg van boer tot bord. Stuart Rudick, een investeerder in de gezondheids-en wellness-bedrijven, en Anthony Zolezzi, een consultant, ondernemer en auteur, heeft een bedrijf genaamd Eten Star Partners, die een mobiele telefoon app gebruikt op supermarkt klanten waarschuwen wanneer bederfelijke producten gaat op de verkoop gestart.

Het idee is simpel. Wezen, wanneer een supermarkt heeft te veel wortelen of bananen of mango’s bij de hand, kan het sturen van een waarschuwing via sociale media, sms of e-mail naar klanten, waarschuwen ze naar een flash verkoop van producten tegen een zeer lage prijs. De winkel genereert extra inkomsten, de consument krijgt een deal; voedsel mag niet in een stortplaatsen en de uitstoot van broeikasgassen worden teruggedrongen.

Zoals altijd, de uitvoering is waar de dingen ingewikkeld.

Het idee om voedselafval te pakken kwam van Zolezzi, die eerder het recyclingsysteem Greenopolis dat werd verkocht aan RecycleBank gestart. Anthony is een regelmatig bij Fortune Brainstorm Green, en hij is altijd vol met ideeën. Zijn methode, vertelde hij me, is te denken aan een groot milieuprobleem, en vervolgens isoleren zichzelf te bedenken oplossingen. Vorig jaar, besloot hij zich te richten op voedselverspilling.

“Ik ging gewoon zitten voor drie dagen met niemand rond, en zei, hoe gaan we dit oplossen?”, Zei hij.

Hij kwam met een verscheidenheid van grote schema’s, en toen hij nam ze mee naar Stuart, besloten ze om te beginnen door te focussen op enkel element van het probleem-food verderop in de detailhandel gegooid, die meestal te produceren.

De mogelijkheid om te besparen is belangrijk: Het Amerikaanse ministerie van Landbouw schat dat supermarkten verliezen 15000000000 $ per jaar in groenten en fruit verliezen alleen.

Dus wat is het obstakel? Ten eerste, de winkeliers zelf niet de neiging om voedselverspilling te zien als een probleem. In plaats daarvan, ze plannen voor.

“Voor de laatste 20 jaar, hebben ze begroot 12 of 13 of 14 procent krimpen. Zolang het niet gaan boven dat, ze niet een probleem hebt, “zei Anthony.

Naast dat, supermarkten terughoudend zijn om minder dan perfect fruit en groenten te verkopen, zelfs als sommige van hun klanten bereid zijn om ze te kopen zou zijn.

“Ze denken dat hun merk is heilig,” zei Stuart. “Brands wil niet meloenen die mogelijk gaan om hun imago mar verkopen of kannibaliseren andere verkoop.”

Onlangs echter, voedsel Star Partners ondertekende haar eerste supermarktketen-een kleine groep van winkels in Noord-Californië genaamd Andronico’s, zoals Dana Gunders gerapporteerd over haar NRDC blog. Ze volgt de redding van appels die niet helemaal rood genoeg of groot genoeg om te worden verkocht als conventionele Fancy Grade appels waren, maar op een speciale verkoop van Andronico’s en Voedselkwaliteit Star Partners werden gezet. Een Andronico’s exec vertelde haar dat de winkel heeft verteld twee ton appels (die anders weggegooid) sinds het experiment begon een paar weken geleden.

Stuart Rudick vertelde me dat Food Star Partners werkt ook samen met California boeren om groenten en fruit die anders zouden worden achtergelaten in velden of weggegooid te verzamelen.

“We willen het concept te bewijzen, klein beginnen en werken de knikken,” zei hij.

En tot nu toe?

“Mensen als het product. De prijs punten zijn fantastisch, “zei hij. “En Andronico’s is erg blij.” Het is duidelijk veel werk in het verschiet ligt, maar dit is een begin.gr2

You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0 feed. Both comments and pings are currently closed.