Sustainmeant | Sustainability & Nieuws

Ontdek de wereld en bewaar je geheim

   Apr 27

4 manieren om uw DUURZAAM ONDERNEMEN STRATEGIE, van de man die GROEIDE REI

KEVIN HAGEN heel wat geleerd van toonaangevende DE DUURZAAMHEID LAST OP REI VOOR de afgelopen zeven jaar. HIER IS WAT HIJ DENKT HIJ GOED – EN WAT HIJ WIL HIJ ZOU BETER GEDAAN.

In een reeks van recente berichten op zijn blog, Kevin Hagen, die net vertrokken REI, ging in grote en transparante informatie te geven over de fouten die hij maakte en de geleerde lessen toonaangevende maatschappelijke verantwoordelijkheid bij de buitensportzaak bedrijfsleven voor de afgelopen zeven jaar.

Dit is vooral verrassend en nuttig om andere zakelijke leiders, omdat, door vele metingen, Hagen teugel was heel succesvol. Tijdens zijn ambtstermijn, het bedrijf, ‘s lands grootste consument coöperatie, groeide van $ 1300000000 tot 1800000000 $ aan jaarlijkse omzet, en 3.300.000-5.000.000 actieve leden, zelfs terwijl het verminderen van de milieu-impact. Met de steun van zijn leveranciers – langdurige groene merken als Nike, Patagonia, en Timberland – zijn werknemers, en de leden, was Hagen verantwoordelijk voor het nemen van REI van “willekeurige daden van groenheid aan duurzame bedrijfsstrategie,” in de woorden van de voormalige CEO Sally Jewell.

Zijn personeelsleden, alsmede een “exit interview” met Greenbiz.com oprichter Joel Makower bevatten een aantal grote inzichten voor het bedrijfsleven, of u groene of niet gaat zo veel. Hier zijn vijf van de beste.

Denken “Ik heb een droom,” niet “Ik heb een nachtmerrie.” Bouwen van een positieve visie op de voordelen van verandering voor mensen om klink op, in plaats van toevlucht te nemen tot tactiek schrikken. “Succes komt van het over de kop van de verandering in plaats van de keerzijde van de status quo.”

Neem geen genoegen met compromissen. Push te verbeteren op alle metrics in een keer.

REI wilde gebruik maken van elektriciteit te snijden, maar weinig licht invloed werd de verkoop. Ze vernieuwde winkels met ramen, dakramen, zonne-buizen en LED’s. Het was duurder up front, maar de omzet per vierkante meter toegenomen, terwijl de kosten van nutsvoorzieningen daalde met meer dan $ 3 miljoen per jaar. Van 2008 tot 2012, REI voegde bijna 40 winkels, terwijl het totale elektriciteitsverbruik nagenoeg vlak gebleven.

Als het gaat om duurzaamheid, net als bij andere statistieken, je intuïtie is waarschijnlijk verkeerd, dus do the math. “Ik ging ervan uit dat het verplaatsen van 2 miljard dollar aan goederen over de hele wereld zou maken bevrachten het grootste deel van de CO2-impact na energiegebruik. Als de nummers waar kraakte, het bleek dat de vracht was 10%, maar woon-werkverkeer was aanzienlijk groter bij 15 %. ” Door het kwantificeren en richten op de impact van woon-werkverkeer, REI was in staat om een ​​woon-reductieprogramma dat verbeterd behoud en de werving als goed, een mooi voorbeeld van meerdere voordelen te ontwerpen.

Je kan niet duurzaam zijn zonder de samenwerking tussen klanten, opdrachtgevers, en zelfs concurrenten. “Samenwerking is een uitstekende lakmoesproef, in mijn mening, voor hoe geavanceerd of hoe geavanceerd duurzaamheid inspanningen van een bedrijf zijn.”

gr2De Takeaway: “Je weet dat je echte innovatie bereikt wanneer mensen kijken naar de eindoplossing en zeggen: ‘Dat is niet duurzaam, het is gewoon een goede zaak.’ “

You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0 feed. Both comments and pings are currently closed.