Sustainmeant | Sustainability & Nieuws

Ontdek de wereld en bewaar je geheim

   May 29

Duurzaam ondernemen geëerd op Footprint Awards

Dienstverlener Sodexo UK & Ireland heeft een Footprint Award in de “Waste Management and Reduction ‘categorie voor het helpen Centrale Universiteit van Manchester NHS Foundation Trust verminderen de voedselverspilling met 64,5 procent won.

Sodexo werd erkend voor zijn faciliteiten management service dat een levensmiddel afvalscheiding strategie omvatte.

Een Sodexo woordvoerder zei: “We zijn verheugd om ons werk hebben aan het centrum van Manchester University Hospitals NHS Foundation Trust in deze awards erkende Ons team heeft heel hard gewerkt om het programma voor het beheer van afval te ontwikkelen en uit te voeren naar wat is een grote en complexe site.”.

Voetafdruk Award winnaars

Erkenning van duurzaamheid in de gehele foodservice supply chain, de Footprint Awards identificeert ‘verantwoord ondernemen beste praktijken binnen de industrie’.

Andere prijswinnaars zijn Johnsons Stalbridge Linen Services, die de ‘Energy Efficiency Award’ voor zijn £ 1.300.000 upgrade van zijn fabriek was in Sturminster Newton won. Het investeringsprogramma zag het bedrijf installeert een efficiëntere ketel om stoom te voorzien voor het persen, een warmtewisselaar om warmte hergebruiken van afvalwater om inkomende water te verwarmen, en een continue batch wasmachine die gebruikt 50 procent minder water dan zijn voorganger.

Composteerbare verpakking van levensmiddelen bedrijf Vegware pakte twee prijzen tijdens de ceremonie in de Royal Institute of British Architects op 23 mei, de ‘Innovaties in Packaging Award’ voor zijn ‘volledig herbruikbaar, composteerbaar plastic-free afsluitbare container’, bekend als de Gourmet Hot Box, en de ‘Sustainable Supplier Award’ voor zijn reeks ‘volledig composteerbare catering disposables’.

Tijdens dit evenement, Nick Fenwicke-Clennell, CEO van Footprint Media Group zei: “Dit jaar is de award winnaars laten zien hoe ver de agenda sinds de inaugurele Footprint Awards in 2011 is verhuisd. Of het nu op het gebied van natuurlijke hulpbronnen, energie en afval, de campagnes en initiatieven worden ontwikkeld door grote en kleine bedrijven zijn aan de ene kant steeds meer geavanceerde, terwijl aan de andere kant, schijnbaar steeds ‘tweede natuur’ voor bedrijven. Het zal interessant zijn om te zien hoe ver we zijn verhuisd als het gaat om het beoordelen van volgend jaar awards. ”

Charlie Miers, Managing Director van de Footprint Media Groep toegevoegd: “We weten van iedereen die dit jaar de awards ingevoerd dat grote en kleine organisaties van over alle aspecten van de voedselketen zijn grote stappen in het verminderen van de impact van hun processen of diensten op de milieu en de samenleving, als vaandeldragers bevorderen van duurzaamheid binnen de industrie. Je hoeft niet groot te zijn om te maken van een grote impact en realiseren van de voordelen op dit gebied. ”

gr3Winnaars van de 12 categorieën werden gekozen door een panel van ‘deskundige juryleden’, waaronder WRAP Retail Programme Manager, Charlotte Henderson (die WRAP Hospitality and Food Service Agreement beheert).

You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0 feed. Both comments and pings are currently closed.